Thursday, November 22, 2012

Coretan Buat Bakal Imamku~ ^_^



Bakal imamku, bakal permaisuri hatimu ini seorg yg degil, manja, mengada, comey~...hehe dan sebagainya~  berabarlah, tabahlah..

 Jika sudah tertulis di luh mahfuz, aku adlh tulang rusukmu yg telah hilang,
Aku berharap...
Jika nnt Allah mempertemukan kita,
Kau akan selalu membimbingku,
Agar aku menjadi seorg wanita solehah...
yg nntinya.... akn mnjadi bidadarimu di Syurga~
Krn aku ingin kita disatukan didunia & diakhirat...
 

Andai kau ditakdirkan utk mnjadi ayah buat anakku,
Jadilah seorg ayah yg blh mndidik anak kita..
Agr mreka nnt mnjadi ank kbanggan buat kita
Fiddunnia wal Akhirat...
iaitu ank2 yg soleh dan solehah...
Yang blh mnjunjung tinggi agama Allah

Jika engkau ditakdirkan utkku,
Ku hrp kau blh menjadi imam buat aku dan anak-anakku,
Kau blh mnjadi pmimpin yg baik buat rumah tgga kita,,
Kau blh mnerima  dan mncintai aku apa adanya..
Dan blh menutup kekuranganku dengan penuh kebijaksanaan..

Dan Andai aku salah,
Tegurlah aku dgn kata-katamu, 
Yang penuh dengan kelembutan dan keikhlasan..
Andai aku marah,
Redakanlah bait amarahku dengan penuh kasih sayangmu,,
Agar marahku boleh berubah menjadi kelembutan..

Andai aku lupa,,
Ingatkanlah aku dengan kebijaksanaanmu,
Agar nanti kau tetap menjadi mujahid tauladan bagi aku dan anak kita

KERANA
Aku hanya mengharapkan imam yg baik dlm rumah tanggaku,
Yang selalu membawa aku ke jalan yang diRedhainya..
Jalan yang menuju Syurganya bersama dirimu..

InsyaALLAH.. Amin ya Rabb~ 
Hanya ini yang ku pinta...

 


Wahai akhi pujaan qalbu~
Jika diriku mencintaimu kerana Agamamu,
Usah risau serta ragu,
InsyaAllah aku tetap akan menantimu,
Jika ini adalah yg terbaik pd pandangan Rabbku~

KU AKUI~
Memang ada yg lbih tampan darimu,
Memang ada yg lebih berharta darimu,,
Memang ada yg lebih berkedudukan darimu,
Namun, yakinlah semuanya pasti hilang ditelan waktu~

Bagiku engkau adalah ANUGERAH dari Penciptaku,
Kerana Dialah yg mencondongkan hatiku...
Dialah yg Maha Tahu serta menentukan segalanya... 
Hanya  istikharah peneman ketepatan hatiku..
Aku Redha apepun ketentuanNya..

Sabarlah dalam menantikan waktu itu,
Kerana aku pun menanti sepertimu,
Walaupun banyak ujian menguji hatimu,
Namun yakinlah itu untuk memantapkan hatimu..
Semua yg TERBAIK akan dtg TEPAT WAKTU..
InsyaAllah akan dipermudahkan olehNYA.. ^_^

YA RABB~
Pemilik CINTA sejati....
Jika cintaku Kau ciptakan untuk dia,
Tabahkan hatinya, teguhkan imannya,
Bantu dan temanilah dia di dalam penantiannya..
dan...

Jika hatiku Kau ciptakan untuk dia,
Penuhi hatinya dengan kasihMU,
Terangi langkahnya  dengan cahayaMU,
Kutitipkan cintaku padaMU untuknya,
Resapkan rinduku pada rindunya,
Mekarkan cintaku bersama cintanya,
Satukanlah hidupku & hidupnya Dalam CintaMU.....

Amin ya Rabbal Alamin...



dari sohabat kpd sohabat: 

Dekatkan hati-hati  kami ini dgn orang2 yg dekat denganMU Ya Allah~ 
♥♥♥ Salam Seindah Cinta Islam~ :) ♥♥♥

2 comments:

wanita